Tuesday 12 August 2008

22:50

Jag har länge funderat på att skriva en blog, särskilt under de där kreativa småtimmarna när man egentligen borde sova men inte vill. Under de timmarna snurrar massor av åsikter runt i huvudet och man får för sig att det man tänker just då, det är skitviktigt. Det tråkiga är att förut hade jag inte en blog men det har jag ju nu. I och med detta faktum kan jag ju också särskåda mina egna åsikter dagen efter de initialt slog rot i huvudet, och faktiskt lära mig lite mer om mig själv. Det är dock inte helt i studiesyfte som jag väljer att plita ner några ord för offentlig visning utan också för att få ur mig de där åsikterna. När man väl tagit del av något som någon annan skapat är det givetvis mycket enkelt att genast kritisera. Frågan är då varför man ska skriva ett inlägg om det hela och inte gå med i en bok- eller filmklubb? Faktum är att tanken slagit mig och jag blev erbjuden att gå med i filmföreningen vid universitetet, men det kräver att jag lär känna nya människor och att de lär känna mig, något som nästan alltid slutar i ärr och brev från valfri myndighet.
Jag tänkte också skriva lite när jag befinner mig i Thailand. Förhoppningsvis blir det ett riktigt äventyr och att ha lite text till bilderna man drömmer sig tillbaka till är nog inte helt fel.

Att skriva var visst lite klurigare än vad jag trodde, förut har jag aldrig skrivit om något förutom i relation till skolan. Det ska bli rätt kul att se vad man kan koka ihop för något av ingenting och så vidare.

Tills vidare, en bild där två vänner nått sin estetiska kulmen:

1 comment:

Anonymous said...

cool bild, din jävla Thai-ryttare!