Sunday 17 August 2008

Reaktioner

Läste lite om Hellboy 2 på imdb och såg att Seth MacFarlane spelar en av karaktärerna. Klickade på karln för att se vad han hade för sig och ta mig fan, The Cleveland Show? Att döma av bilden så kanske vi får ett "svart" Family Guy. Family Guy har ju ett otal skämt om svarta, ska bli kul att se vad Seth och c:o kan skriva ihop för skämt om vita, med tanke på att Seth själv är vit. Tittar man lite närmare på bilden ser man de två grannfamiljerna; ett gäng björnar och en vit familj. Björnar? Jaha. Den andra familjen är nog brittisk, och löjligt "vit". Tycker mig urskilja en bild på Drottningen bakom de lagom nördiga grannarna.


Det andra jag spanade in på imdb var den kommande filmen Max Payne. Max Payne-serien skulle kunna bli två löjligt stämningsfulla verk, i rätt händer. Nu verkar det som ett gäng klåpare fått tag i licensen och slängt in Mark Wahlberg som Max, och, det värsta av allt, Mila Kunis som Mona Sax? Helgerån. Mona Sax är en lång, graciös och framförallt allvarlig karaktär i spelen och att välja snippan Mila som Mona är för mig oförståeligt. Framförallt behövs det en äldre aktris i rollen, längden är inte det viktigaste aspekten. När det kommer till Mark så passar han helt enkelt inte. För det första har han för ljus röst och för det andra för lent utseende. Han är inte "sliten" nog. Åldern spelar in här med tycker jag. En något trimmad Michael Madsen var det någon som föreslog på forumet. Kanske. Ett bättre val iallafall. Kommer följa projektet med stor skepsis.


Mark kanske kan leverera. Mila; nackskott.

No comments: