Tuesday 26 August 2008

A Okay!

Vältrimmade armar och fyrkantiga pecs förde in mig i ett snålt dekorerat rum med en brits i mitten. Spanade in gumpen och rankade dess tåjthet, fantiserade lätt om de konkava inbuktningarna som prydde hans säkerligen sidenlena brumm. Martin heter denne mastige karl vars fasta grepp har böjt och vänt, känt och klämt på min bleka lekamen under förmiddagen. Han gav mitt kött godkänt efter konstaterandet att mina ben var aningen stela. Gött. Behöver väl inte oroa mig för att kroppen ska gå sönder, om jag matar den lagom och låter den vila. Då är jag helt redo för avresa till kampsportens gyllene land. Firade detta så klart med kyckling grön curry, vad annars? Spicy Hot regerar. Kommer nog basera mitt bostadsval på avståndet dit.

Det enda som ska fixas nu är ett VG i associationsrätt. Juridik är rätt segt, lärarledda lektioner med intressanta frågor kan dock vara rätt roligt. Annars är det en himla massa paragrafletande, -tydande och -hänvisande. Då saknar man lite matte med logiska modeller eller lite sifferanalys. Som tur är är detta den sista juridikkursen på programmet, och nånsin för min del.

Grön curry och Martin får Pitte att svettas!

No comments: